"سرعت" نياز اصلي در عمليات اجرايي پروژه کمربندي گرگان است
به گزارش روابط عمومي شهرداري گرگان، ناصر گرزين صبح دیروز، 5 بهمن با اشاره به اينكه كلنگ آغاز عمليات اجرايي كمربندي جديد گرگان در آذرماه 88 توسط رئيس مجلس شوراي اسلامي به زمين زده شد، گفت: آذرماه سال 90 به عنوان زمان بهره برداري از اين پروژه تعيين شده بود كه تاكنون محقق نشده و در حال حاضر پروژه به كندي پيش ميرود.
وي با بيان اين مطلب كه در اين راستا نشستي با حضور اعضاي شوراي شهر، شهردار، معاون اداره كل راه و ترابري و مهندس ناظر پروژه كمربندي در كميسيون توسعه و عمران برگزار شد، اظهار داشت: احداث كمربندي جديد گرگان فرآيند بسيار طولاني را پشت سر گذاشته است.
گرزين در اين زمينه افزود: اين كمربندي در سال 1376 از مبدأ قبل از روستاي انجيراب در محور گرگان ـ بهشهر آغار و در محدوده 4 كيلومتري قبل از جلين به محور آزادشهر ـ گرگان ختم ميشود كه براساس درخواست مسئولين محلي، محور انجيراب- اميرآباد- سرخنكلاته به عنوان دورگذر گرگان در جلسه امور زيربنايي مسئولان استان گلستان پيشنهاد شد و مطالعات آن توسط مشاور مربوطه انجام پذيرفت.
وي ادامه داد: براساس گزارشهاي موجود تملك زمينهاي طول مسير در حال انجام ميباشد كه اميد است با همكاري دستگاههاي مسئول اين روند تسريع شود.
وي با بيان اينكه براساس شواهد10 كيلومتر از عمليات آسفالت اين پروژه انجام شده است، اظهارداشت: كنارگذر مشترك گرگان و كردكوي به طور موازي با جاده فعلي 54 كيلومتر است و جاده در تلاقي با جاده آق قلا نيازمند پل غيرهمسطح به طول 900 متر ميباشد كه اين موردنياز به مصوبه تبصره 81 و تخصيص اعتبار لازم دارد كه 60 درصد تخصيص اعتبار شده و به علت مشكلات خريد قير آسفالت نياز به اعتبار بيشتر است.
رئيس كميسيون توسعه، عمران و حمل و نقل شهري شوراي شهر گرگان در ادامه با اشاره به اينكه در مسير سرخنكلا تا آق قلا نيز تمام آبروها و پلها به صورت پيش ساخته انجام شده است، افزود: با توجه به زمان بندي پروژه اين طرح تاكنون ميبايست 50 درصد پيشرفت فيزيكي داشته باشد كه به علت مشكلات موجود تاكنون 35 درصد پيشرفت داشته است.
وي در پايان با بيان اين مطلب كه بسياري از شهرهاي به مراتب كوچكتر از گرگان چه در داخل استان و چه در ساير استانها داراي كمربندي مناسبي هستند اظهار اميدواري كرد اين پروژه با همكاري دستگاههاي متولي هر چه سريع تر به بهره برداري برسد.